.st0{fill:#FFFFFF;}

Käyttökokemus, personointi ja tekoäly ohjattu markkinoinnin automaatio 

MARKKINOINNIN AUTOMAATIO

Markkinoinnin automaatioalustojen käyttö leviää ajan myötä, ja yhä useammat yritykset eri aloilta suunnittelevat hyödyntävänsä automaatiota. 

Joillakin aloittavilla yrityksillä saattaa olla tietty taipumus ajatella, että tämä tekniikka on eräänlainen plug and play, joka kytkettyään alkaa tuottaa arvoa pienellä vaivalla. 

Todellisuus on kuitenkin erilainen. Sinun on omistettava aikaa ja resursseja automaatiojärjestelmän mukauttamiseksi liiketoimintaasi ja haluamiesi tulosten saavuttamiseksi.


Tähän tarvitaan Strategia.

Tuote tai tarjous juuri sinulle!

Personointi

Ennuste:

"Personointi tai mukauttaminen on markkinoinnin suurin arvonmuodostaja seuraavan viiden vuoden sisällä."

Käyttökokemuksen räätälöinti on jo saavuttamassa monia markkinoinnin alueita, vaikka vielä lähivuosina personointi on aika alkeellista. Teknologian, datan ja analytiikan kehitys antaa kuitenkin mahdollisuuksia lähes inhimillisen kosketuksen aikaansaamiseksi digitaalisessa vuorovaikutuksessa.  Aiomme keskustella personoinnin tulevaisuudesta ja siitä, miten siihen valmistaudutaan .

Vaikka personoinnin ja räätälöinnin mahdollisuudet ovatkin monelle markkinoijalle selvyys, suurin osa yrityksistä ei ole valmistautunut tähän muutokseen teknisestä näkökulmasta.

Vain 15% johtajista sanoo, että heidän yrityksensä on oikealla tiellä huolimatta siitä, että tutkitusti personointia markkinoinnissaan hyödyntävät yritykset ovat onnistuneet kasvattamaan myyntiään 5-15% ja parantamaan markkinoinnin tehokkuutta jopa 30%.

Suuri ongelma esim. automaation käytönotolle on hajallaan oleva data. Asiakkaiden käyttäytymistä seurataan ja dataa tallennetaan useassa eri järjestelmässä.

On CRM ja ERP, löytyy varastonhallintaa, POS järjestelmää ja verkossa käyttäytymistä seurataan mainosalustoilla ja vaikka Google Analyticsin kautta. Mutta miten nämä saadaan yhdistettyä? Ja tiedot markkinoinnin hyötykäyttöön?

Yksi ratkaisu tähän on Tekoäly ja koneoppiminen = yhdistää markkinoinnin automaation CDP (Customer Data Platform) asiakastietoympäristön kanssa saumattomaksi kokonaisuudeksi.

Ellei sinulla ole yrityksessä omaa tekoälyyn keskittyvää tiimiä, kehittyneiden tekoäly- ja koneoppimisominaisuuksien, kuten luonnollisen kielen käsittelyn, ennakoivien suositusten jne. kehittäminen ja toteuttaminen voi olla mahdotonta. Nämä ominaisuudet löytyvät kuitenkin valmiina parhaista asiakastietoympäristösovelluksista.

Personoinnin hyödyntäminen vaatii myös strategista muutosta markkinointiin.

Käyttäkokemus- erottaudu keskiverrosta

Mahtava kokemus!

Käyttökokemuksen parantaminen markkinoinnin automaation avulla

On yrityksiä, jotka hallitsevat markkinoinnin automaation käytön, ja toisia, jotka eivät tai eivät yksinkertaisesti käytä sitä. 

Käyttökokemus tai asiakkaan kokonaislaatuinen kokemus yrityksestäsi lähtien ostamisesta- käyttöön  ja asiakaspalveluun määrää suureksi osaksi tästä asiakkaasta saatavan elinkaaren arvon.

Markkinoinnin automaation käyttö auttaa sinua rakentamaan mahtavan kokemuksen niin että saavutat tavoitteet ja pysyt edellä kilpailijoitasi. 

Miten voit markkinoinnin automaatiolla parantaa asiakaskokemusta?

KERÄÄ TIETOJA ASIAKKAILTASI NOPEASTI

Markkinoinnin automaatio voi palvella sinua työkaluna tietojen keräämiseen ja pienien "markkinatutkimusten" tekemiseen asiakaskunnassasi, mikä antaa sinulle mahdollisuuden suorittaa toimenpiteitä, jotka ovat kohdistettu tiettyyn asiakas segmenttiin.

Voit myös käynnistää automaattisia kyselyitä tai pyytä palautetta asiakkaan vierailtua sivuillasi.

PARANNA KÄYTTÖKOKEMUSTA VERKOSSA

Maineen, suhdetoiminnan ja suhdemarkkinoinnin merkitys tunnetaan hyvin perinteisen markkinoinnin maailmassa. Mutta entä käyttäjäkokemus, kun se on kaupassasi tai verkkosivullasi?

TEHOSTA UUDELLEENMARKKINOINTIA JA KANNUSTA OSTAMAAN

Jos sinulla on verkkokauppa tiedät miten vaikeaa on kaupan saattaminen loppuun. Suurin osa asiakaista hylkää ostoskorinsa ja siirtyy bittiavaruudessa toisaalle. Sinulle jää lyhyt aikaikkuna jonka aikana voit ottaa heihin yhteyttä ja kannustaa suorittamaan ostos loppuun.

PARANNA SÄHKÖPOSTITOIMINTOJASI

Älä unohda, että sähköpostimarkkinointi on edelleen yksi tehokkaimmista markkinointityökaluista. Jos se tehdään oikein.. Hyödyntämällä personointia, automaatiota ja tekoälypohjaisia suosituksia saadaan sähköpostimarkkinoinnista vieläkin tehokkaampaa. 

Sähköpostimarkkinoinnissa on otettava huomioon kolme avainkohtaa:

  • Mukauta ja personoi (ei samaa viestiä kaikille)
  • Sisällön laatu
  • Tiheys, ajankohta ja johdonmukaisuus

Markkinointiautomaation avulla voit tehdä segmentoituja lähetyksiä ja toimituksia asiakkaan elinkaaren avainhetkillä, mikä antaa sinulle mahdollisuuden tehostaa myyntiäsi.

Mahtava asiakaskokemus

Ällistyttävä automaatio!

Hyödynnä markkinoinnin automaatio

Markkinoinnin automaation hyödyntämistä varten on tärkeää että on selkeä strategia, konkreettiset tavoitteet, säännöllinen seuranta ja jatkuva kehittäminen.

Ensin on määriteltävä mitä haluamme saada aikaan.

Hyvä strategia saa yritykset käyttämään markkinoinnin automaation ominaisuuksia laajemmin, ja näin taas siitä saadaan enemmän tehoja irti. 

Vinkkimme markkinointiautomaatioalustan hyödyntämiseksi ovat seuraavat:

  1. Määritä selkeä strategia. Tämä on ensimmäinen ja tärkein asia. Jos et ole se henkilö, joka tekee lopullisen päätöksen markkinoinnin automaatioratkaisun toteuttamisesta, mutta luulet sen olevan hyödyllinen yrityksellesi, mieti yrityksellesi arvokkaita käyttökohtia ja esitä ne eteenpäin johdolle.
  2. Luo yrityksesi ekosysteemissä järkevä segmentointi, jonka avulla voit ymmärtää asiakkaitasi ja tarjota henkilökohtaisia kokemuksia oikeaan aikaan jokaiselle.
  3. Ajattele monikanavaisesti. Asiakasmatka on muuttumassa monimutkaisemmaksi ja vähemmän lineaariseksi. Luo kampanjoita, jotka sisältävät useamman kuin yhden viestintämuodon, käytä hyödyksi siis muutakin kun sähköpostia. Se voittaa joka viestii eniten!
  4. Laajenna alustan käyttöä ajan myötä. Älä ajattele, että työn on kerralla valmis, ja voit sitten unohtaa sen ikuisesti. Tarkista käynnissä olevat prosessit ja että ne toimivat edelleen hyvin. Testaa myös uusia prosesseja ja ota käyttöön parhaimmat. Suuria kokonaisuuksia voi toteuttaa asteittain ja samalla testata osien toimivuutta. 
salesmanago diamond partneri



Evenrue Markkinointi toimii SALESmanagon virallisena partnerina Suomessa.


SALESmanago Partnereita on noin 1500kpl 40 eri maassa mutta korkeimmalla tasolla olevia "Diamond" tason kumppaneita vain nelisenkymmentä. Pohjoismaissa vain kourallinen.


Autamme sinua hyödyntämään tekoälypohjaista markkinoinnin automaatioita.


Ota yhteyttä ja pyydä esittelyä!

Samankaltaisia:

Kaipaatko tuloksia?

Vauhdita yrityksesi kasvua!
>