SALESmanago
Tekoälyohjattu Markkinoinnin Automaatio ja CDP
Verkkokaupoille
AI ohjattu markkinoinnin automaatio
SALESmanago on Euroopan nopeiten kasvava markkinoinnin automaatio alusta joka on suunniteltu nimenomaan verkkokaupoille ja B2C yrityksille.
SALESmanago on CDPx (Customer Data Platform ) jossa yhdistyvät koneoppiminen ja tekoälypohjaiset suositukset 360-asteen asiakasnäkymään. Tämä mahdollistaa saumattoman monikanava lähestymisen markkinointiin.
SALESmanago on ainoa suoraan paketista, ilman koodaamista toimiva, tekoälyohjattu CDPx.
CDP kerää datasi eri lähteistä yhteen tietokantaan josta voit sitä parhaiten hyödyntää.
SALESmanago
Salesmangoon luottavat tuhannet yritykset. Pk-yrityksistä suuriin monikansallisiin yrityksiin.
Tulosta Tekoälyllä
500% enemmän konversioita Tekoälyn tuottamilla älykkäillä tuotesuosituksilla.
173% korkeampi avausprosentti uutiskirjeille ja sähköposteille.
223% korkeampi klikkausprosentti uutiskirjeille ja sähköposteille.
40 000 tekoälyn ohjaamaa tapahtumaa sekunnissa. Koneoppiminen analysoi melkein miljardi asiakasprofiilia. Tästä kertyy valtava määrä dataa verkkokaupan kävijöiden ostokäyttäytymisestä.
Sinäkin voit hyötyä tästä datamäärästä.
CDP – Customer Data Platform
CDP on ollut viime vuosina yksi markkinointiteknologian kovimmista hype-sanoista. Kyse ei kuitenkaan ole pelkästään tulevaisuuden hypestä. CDP on jo vahvasti tätä päivää. David Raabin perustama CDP Institute määrittelee CDP:n seuraavasti:
”A Customer Data Platform is packaged software that creates a persistent, unified customer database that is accessible to other systems”.
CDP on siis valmis ohjelmisto, joka luo säilyvän ja yksilöidyn asiakaskannan, johon muut järjestelmät pääsevät käsiksi.
CDP kerää datasi eri lähteistä yhteen tietokantaan josta voit sitä parhaiten hyödyntää.
Miksi CRM ei riitä?
CRM ei riitä siksi, että sitä ei ole luotu monimuotoisen käyttäytymisdatan reaaliaikaiseen käsittelyyn ja jakamiseen.
Jotta voimme luoda todellisen 360-asiakaskuvan, meidän on kyettävä keräämään hyvin erimuotoista dataa – ja juuri se on usein hyvin hankalaa CRM-järjestelmille. Esimerkkinä tästä vaikka verkkosivustojen käytösdata tai vaikka joidenkin tuotteiden käyttödata.
CRM-järjestelmä tallentaa asiakkaan "suorat" vuorovaikutukset yrityksen kanssa. CDP taas kykenee muodostamaan 360-asiakaskuvan useiden online- ja offline tietojen pohjalta.
Inbound on Kuollut
Markkinoinnin automaation suurin ongelma verkkokaupoissa ja B2C yrityksissä on..
..että sitä tehdään B2B yrityksille kehitetyillä ohjelmistoilla ja B2B myyjän työkalupakilla.
Tekoälyn aikakausi
Accenturen tutkimuksen mukaan tekoäly tulee maailmanlaajuisesti tuomaan 14 triljoonaa lisämyyntiä ja nostamaan kannattavuutta 38% vuoteen 2035 mennessä.
Muutos joka vaikuttaa kaikkeen digimarkkinointiin
Digimarkkinoinnin suuret muutostrendit johtavat tilanteeseen, jossa markkinoinnin automaatio on tärkeämpää kuin koskaan.
Kyllä!
Tarkoitan evästeiden kuolemaa.
Verkkokaupat ovat pitkään luottanut evästeisiin mainonnan kohdentamisessa ja kävijöiden seurannassa. Tämä muuttuu koko ajan vaikeammaksi sillä:
- Lainsäädäntö etenee suostumusta korostavaan suuntaan.
- Ad blockerit estävät evästeiden asettamista.
- Useat selaimet estävät evästeitä tai rajoittavat niiden elinaikaa.
Evästeiden ja kolmannen osapuolen tietojen kuihtuessa markkinoijien on löydettävä vaihtoehtoisia ratkaisuja. Koska samaan aikaan liiketoiminta digitalisoituu kovaa vauhtia ja meidän on pystyttävä tarjoamaan kävijöille oleellista tietoa oikea-aikaisesti.
Ensimmäisen ja Nolla osapuolen Data Pelastaa!
Tähän mennessä kätevin tapa tarjota yksilöityä lähestymistä on perustunut kolmannen osapuolen dataan. Tulevien muutosten myötä kolmannen osapuolen dataa tullaan rajoittamaan vahvasti. Talvi On Tulossa!
CRM ei yksin riitä evästeettömässä maailmassa. CDP alustan tarjoamat mahdollisuudet rikastaa ja käyttää ensimmäisen ja nolla osapuolen dataa tarjoaa ainutlaatuisia mahdollisuuksia.
Ja Sinä omistat datan.
3rd party data
eli kolmannen osapuolen data on dataa, jota ostat ulkopuolisista lähteistä, jotka eivät ole datan alkuperäisiä kerääjiä. Esim. mainosalustojen laatimat yleisöt, jotka perustuvat demograafisiin tietoihin tai käyttäjän mielenkiintoon.
1st party data
eli ensimmäisen osapuolen data on tietoa, jota keräät suoraan omasta yleisöstä tai asiakkaista. Siihen lukeutuu esimerkiksi: Käyttäytymiseen, toimintaan tai kiinnostukseen perustuva data, joka on kerätty verkkosivustolta tai sovelluksesta.
Zero party data
eli nolla osapuolen data on tietoa, jotka asiakas jakaa tarkoituksella ja ennakoivasti brändin kanssa. Se voi sisältää tietoa, ostosuunnitelmista, henkilökohtaisista mieltymyksistä ja tavoista miten henkilö haluaa, että yrityksesi lähestyy häntä.
Henkilökohtainen palvelu edellyttää automaatiota!
“Asiakkaamme ovat erilaisia. Miksi näytämme kaikille samaa sisältöä?”
Samalla kun markkinoinnin ja digitaalisen asiakaskokemuksen vaatimukset kasvavat koko ajan. Havahdumme realiteettiin, että tulevaisuudessa aidosti yksilöllinen palvelu edellyttää automaatiota.
Henkilökohtainen palvelu edellyttää automaatiota!
CRM järjestelmä
Yleistä tietoa asiakkaistasi, automaattiset listat:
* tärkeimmät liidit joilla isoin todennäköisyys ostoihin
* uudet kontaktit joihin ei vielä oltu yhteydessä
* Myyntitiimin tulevat tehtävät
360 -asiakasnäkymä
Kontaktikortti
* aikajana asiakkuuden kaikista tapahtumista
* asiakkuuden ostot ja elinkaaren arvo
* käynnit verkkosivulla
* kommunikaatio historia
* päivä/tunti kohtaiset aktiviteetti tilastot
Myynti suppilot
Voit rakentaa useita eri kampanjoita ja asiakaspolkua
* suunnittele ja seuraa asiakaspolkuja
* asiakaspolun eri vaiheiden visualisointi
* löydä myyntiprosessisi heikot kohdat
* analyysien hyödyntäminen toimintojen tehostamisessa
Live -chat AI boostilla
Live chatti tai botti valitset itse
* keskustele asiakkaidesi kanssa ja myy suoraan sivuiltasi
* dynaamiset tekoälyn antamat tuotesuositukset asiakkaalle 1-1 chatissa
* voit etsiä tuotteita ja lähettää tiedot asiakkaalle chatissa
* näet asiakkaan 360-näkymän. Olet aina ajan tasalla.
* rajoittamaton käyttö
Automaatio rakentaja
Rakenna monikanavainen markkinoinnin automaatio
* luo monimutkaisia, monikanavaisia automaatio kokonaisuuksia helposti ja visuaalisesti
* visualisoi koko markkinointisuunnitelmasi yhdelle näytölle
* A,B,X -testaaminen
* helppo "drag and drop" editori
* käytä tapahtumia, toimintoja ja sääntöjä luodaksesi monta vaihtoehtoista reittiä
* jokaisen markkinointi nörtin märkä uni
Copernicus AI
SALESmanago Copernicus - koneoppiminen ja tekoäly
* edistynyt verkkokaupan toiminto
* analysoi dataa ja tekee ennakoivia tuote ehdotuksia
* hyödynnä BigDataa
* analysoi nykyisten asiakkaittesi toimia sivustolla ja näiden pohjalta saat todennäköisimmät ostosuositukset uusille kävijöille
* kävijäkohtaiset suositukset sivustolla, sähköpostilla, chatilla, tekstiviestillä tai WhatsAppilla.
Asiakaskohtaiset tuotesuositukset
Älä näytä kaikille asiakkaille samaa sisältöä
* Asiakkaan käyttäytymisen mukaan näytettävät automaattiset tuotesuositukset, ilman It-osaston apua
* tarkka analytiikka
* helppo editori jolla teet joka teemaan sopivat suositukset
* valitse itse kuinka monta suositusta näytetään ja missä
Sähköposti- markkinointi
Asiakkaasi ovat erilaisia, älä lähetä kaikille samaan aikaan
* helppokäyttöinen
* edistynyt analytiikka
* tekoälypohjaiset dynaamiset tuotesuositukset
* jälleenmarkkinoi käynnin jälkeen
* aktivoi kesken jääneet ostoskorit
* lähetä viestit juuri yksittäiselle asiakkaalle parhaan aikaan ja viikonpäivänä
* 1-1 tai koko listalle
Monikanavainen mobiilimarkkinointi
Ole siellä missä asiakkaasikin
* push notifikaatiot
* tekstiviestit
* mobiilimarkkinointi ( applikaatioiden sisäinen )
* käytä massaviesteissä tai osana automaatioita
* edistynyt analytiikka
Seuraa tuntemattomia kävijöitä
Et vielä tunne kaikkia kävijöitä
* järjestelmä seuraa ja tallentaa tietoja tuntemattomista kävijöistä. Kävijän tehtyä oston tai rekisteröidyttyä tiedot liitetään asiakaskorttiin.
* liidien pisteytys
* suunnittele alennukset ja kampanjat
* älykkäät lomakkeet ja popupit
Näe SalesManago tositoimessa
Evenrue Markkinointi toimii SALESmanagon virallisena partnerina Suomessa.
SALESmanago Partnereita on noin 1500kpl 40 eri maassa mutta korkeimmalla tasolla olevia "Diamond" tason kumppaneita vain nelisenkymmentä. Pohjoismaissa vain kourallinen.
Autamme sinua hyödyntämään tekoälypohjaista markkinoinnin automaatiota.