Sähköpostimarkkinointi

Sähköpostimarkkinointi kuollut?

Välillä kuulee väittämän että sähköpostimarkkinointi on kuollut. Tai että sähköposti ei toimi B2B markkinoilla… ei ainakaan enää vuonna 2019! Mutta onko näin?

Tarkastellaan vähän tilastoja…

Mikä on sähköpostimarkkinoinnin tilanne tällä hetkellä?

Vieläkö rokkaa vai joutaako jo roskiin?

Monet ovat jo vuosia povanneet sähköpostimarkkinoinnin vetävän viimeisiä henkosiaan.

sähköpostimarkkinointi kuollut? Vai kuolleista noussut?

Asia on kuitenkin vähän kaksijakoinen kun samaan aikaan sisältömarkkinointi kasvattaa suosiotaan. Inbound markkinointi on jo lähes muotisana.

Tämän seurauksen Suomessakin on joukko toinen toistaan uskomattomampia lupauksia esittäviä sähköpostimarkkinointiohjelmien myyjiä.

Tarkastellaan vähän lukuja maailmalta..

  • Jokaista €1 jonka käytät sähköpostimarkkinointiin saat €43 euroa takaisin.
  • 26% markkinoijista kertoo sähköpostimarkkinoinnin tuovan eniten liikevaihtoa. 
  • 45% B2B markkinoijista kertoo että sähköposti on tehokkain digitaalisen markkinoinnin kanava. 

B2B Sähköpostimarkkinointi tilastoja

1. 93% kaikista B2B markkinoijista käyttää sähköpostia sisällön jakamiseen. (Content Marketing Institute, 2017)

2. Vuoden 2019 aikana aktiivisten sähköpostitilien määrän ennustetaan nousevan 5.6 miljardiin. (Statista, 2018)

4. 40% B2B markkinoijista kertoo että sähköposti on kriittinen osa heidän sisältöstrategiaa. (Content Marketing Institute, 2017)

3. 80 % B2B yrityksistä käyttää sähköpostia osana sisältömarkkinointi strategiaansa. (Imaginepub.com, 2017)

5. On arvioitu että pelkästään U.S.A:ssa käytetään yli 35 miljoonaa dollaria sähköpostimarkkinointiin vuonna 2019. (Statista, 2019)


ÄLÄ JÄÄ JUNASTA!

Tökkiikö Markkinointi? Myynti ei Vedä!

Ei hätää..
Varaa Veloitukseton Strategia Puhelu!

Saat vinkkejä miten tehostat markkinointia ja lisäät myyntiä.


B2C tilastoja

1. 80% yrityksistä on sitä mieltä että sähköpostimarkkinointi auttaa pitämään yllä asiakassuhdetta. (Emarsys, 2018)

2. 59% vastaajista kertoi että markkinointiviesti oli vaikuttanut heidän ostopäätökseensä. (SaleCycle, 2018)

3. Eniten avattujen sähköpostiviestien aiheena oli harrastukset. Harrastus aiheisten viestien avaussuhde oli keskimäärin 27,35%. (MailChimp, 2018)

4. 59% Markkinoijista kertoo että sähköposti on heidän tuottavin (ROI) markkinointikanava. (Emma, 2018)

Tilanne Suomessa

En ole tavannut montaa yrittäjää Suomessa jotka tekisivät s-postimarkkinointia tehokkaasti.


Monet tekevät sitä mutta se on enemmän tukitoiminto kuin yrityksen ykkösase.

Pari tulee kuitenkin nopeasti ajateltuna mieleen:

Ensimmäinen on asiakkaani joka myy käytettyjä teollisuuden linjastoja, heillä on 5000 sähköpostin lista.

Listassa on heidän vuosien saatoilla messuilla tavattuja kontakteja sekä verkkosivujen kautta tarjouspyyntöjä kysyneet.

Tämä lista tuo suuren osan heidän lähelle 4 miljoonan liikevaihdostaan ja melkein ilmaiseksi. 

Toinen on Timo Jäppinen joka myy omia copywriting koulutuksiaan lähinnä s-postin kautta. Timo tekee yhden miehen firmassa yli 200t.€ liikevaihtoa.

Ei hullummin.

Meidän kokemuksia sähköpostimarkkinoinnista

Vastaan Evenrue Markkinoinnissa sähköpostimarkkinoinnista.

Sähköpostimarkkinoinnin tuotto siihen sijoitetulle pääomalle on meillä ollut hurja! Olemme saaneet jokaisen markkinointiin sijoitetun euron yli 28 kertaisena takaisin.

Tämä sisältää ohjelmistot sekä viestien kirjoittamiseen ja lähettämiseen käytetyn työn. 

Osalle asiakkaistamme, teemme sähköpostimarkkinointia myös suoramarkkinointina. Tämäkin on toiminut erittäin hyvin.

Eräälle maahantuojalle tekemämme kampanja tuotti niin hyvin että joutuivat ongelmiin.

Tilauksia tuli sen verran että heille muodostui toimitusvaikeuksia. He eivät tuppaa saamaan tavaraa maahan siihen tahtiin kun sitä menisi kaupaksi.

Markkinointi voi olla näin vaarallista..

Sähköpostimarkkinointi tuotti kyseiselle asiakkaalle yli 9 kertaisen tuoton markkinointiin satsatulle rahalle. Ja se sisälsi meidän palkkion joka tässä tapauksessa oli aika suolainen.

Toiselle asiakkaalle tarjoamme laajemman ketjun. Tässä huolehdimme suoramarkkinoinnista ( sähköpostin kautta ). Analysoimme miten vastaanottajat käyttäytyvät viestin saatuaan, ja analyysin perusteella pisteytämme liidit.

Parhaat pisteet saaneet liidit voittavat kunnian vastaanottaa puhelun meidän telemarkkinoijalta. Sovitut tapaamiset varaamme suoraan asiakkaamme kalenteriin.

Koska tiedämme sähköposti viestien lähetysajat niin asiakkaan verkkosivuilla on varauduttu, ja botin sijaan chattia hoitaa ihminen.

Mielestäni Inboundin ja outboundin yhdistäminen on se juttu!

Ei jompi kumpi..


Yllä olevan valossa kysymys kuuluukin:

Onko sähköpostimarkkinointi kuollut? Vai kuolleista noussut?

Miten on sinun sähköpostimarkkinointi strategiasi laita?

Varaa aika veloituksettomaan sparraus-puheluun! 

Varaa aika!
( Klikkaa linkkiä, varaa sinulle sopiva aika kalenterista. Minä soitan sinulle sovittuun ajankohtaan )

Evenrue Markkinointi on myynnilliseen markkinointiin keskittyvä yritys.
Toimimme Helsingistä käsin mutta tarjoamme palveluita koko Suomeen sekä ulkomaille.

Tällä hetkellä markkinoimme n. viiteentoista eri maahan, neljällä eri kielellä. Markkinoimme tuotteita 0,5 euroa /kpl maksavista heijastimista, miljoonia maksaviin teollisuuslinjoihin sekä palveluita laidasta laitaan.

Markkinointi PalvelunaHakukoneoptimointiGoogle Ads mainontaFacebook mainontaKoulutukset

>