.st0{fill:#FFFFFF;}

Pk-yritysten yleisimmät ongelmakohdat markkinointiautomaation käytössä 

Markkinoinnin automaatio Pk-yrityksissä

Pk-yrityksillä on yleensä rajallinen määrä resursseja, ja taistelevat aina saadakseen kaikki arjen tehtävät valmiiksi. 

Teknologia kuitenkin mahdollistaa toistuvien tehtävien automatisoinnin jolloin aikaa vapautuu muihin tärkeisiin tehtäviin. Markkinoinninautomaatio on yksi tällainen teknologia jolla voidaan saada aikaan enemmän pienemmillä resursseilla.

Aina markkinoinnin automaatio ei kuitenkaan ole ruusuilla tanssimista.

Miksi automatisoida markkinointia?

Tehostaa markkinointia

Pystyt keräämään enemmän tietoja nopeammin asiakkaistasi. Jälleenmarkkinointi tuottaa enemmän. Sähköpostimarkkinointi on yksilöllisempää. Parantaa asiakkaittesi käyttökokemusta.

Tiedät mitä tapahtuu ja milloin

CDP:n ja markkinointiautomaation yhdistelmällä varmistat että sinulla on aina tarkka ja ajantasainen tieto mitä tapahtuu ja missä kohdin organisaatiota.

Yksilöity käyttökokemus

Yksittäisen asiakkaan käyttökokemuksen räätälöinti on jo saavuttamassa monia markkinoinnin alueita. Teknologian, datan ja analytiikan kehitys antaa puuttuvan inhimillisen kosketuksen digitaalisessa maailmassa.

"Henkilökohtainen palvelu edellyttää automaatiota!"

Kaikki ei kuitenkaan aina ole näin ruusuista...

Yleisimmät ongelmakohdat markkinointiautomaation käytössä

1. HUONO KÄYTTÖKOKEMUS

Pk-yritysten on tärkeää luoda hyviä käyttökokemuksia asiakkaiden säilyttämiseksi. Markkinoinnin automaatio voi automatisoida prosesseja luomaan yksilöllisiä kokemuksia. Näiden avulla saat asiakkaasi tuntemaan arvostusta ja että heidän huomioidaan henkilöinä. Joitakin esimerkkejä ovat: tervetuloa sähköpostit, kiitos ostoksesta, tuotteen arviointi ja ostaminen, kokemus tuotteen käytöstä jne.

2. KYVYTTÖMYYS TUNNISTAA ASIAKKAITA, JOTKA OVAT OSTAMASSA

Liidien luominen on yksi asia mutta niiden muuntaminen kaupoiksi toinen. Yleensä kaikille kävijöille näytetään samaa sisältöä ja samat tarjoukset, riippumatta ovatko he vakioasiakkaita vai ensimmäistä kertaa sivuillasi. Haastavaa on myös tunnistaa Ei rekisteröityneet kävijät. 

3. HUONO RÄÄTÄLÖINTI

Yksi käyttökokemuksen keskeisistä kohdista on saada asiakkaat tuntemaan että välität heistä, tämä voidaan saavuttaa personoinnin avulla. Voit räätälöidä vuorovaikutuksesi asiakkaiden kanssa heidän käyttäytymisensä, aikomustensa, aktiviteettinsa jne. perusteella. Tämän räätälöinnin on kuitenkin onnistuttava kaikilla kanavilla: verkko, sähköposti, sovellus, puhelinkeskus jne. muuten homma ei toimi kuten pitää.

4. RESURSSIEN PUUTE MONIKANAVAKOKEMUSTEN LUOMISEEN

Kuluttajat ovat yhä enemmän vuorovaikutuksessa tuotemerkkien kanssa useammassa kanavassa. On tärkeää seurata asiakkaita sosiaalisissa mediassa, sovelluksissa, verkossa, sähköpostissa, keskusteluissa, chatissä, call-centtereissä jne. Markkinoinnin automaation ja CDP:n yhdistelmällä tätä vuorovaikutusmatriisia voidaan seurata, analysoida ja hallita hyvän käyttökokemuksen luomiseksi.

5. TESTAAMINEN

On tärkeää, että yritysten markkinointiponnistelut synnyttävät lisäarvoa, muutenhan on kyse aivan turhasta harjoituksesta. Markkinoinnin automaatioalustojen avulla voit suorittaa testejä eri kampanjaversioiden välillä, määrittää voittajan ja käynnistää automaattisesti parhaan ratkaisun. Tällä tavalla markkinointi kehittyy kokoajan systemaattisesti dataan perustuen. 

6. PIENI MARKKINOINTITIIMI

Tämä on aika selkeä tekijä. Monissa yrityksissä kaikilla tiimin jäsenillä on jo kädet täynnä työtä joten varsinkin uuden testaaminen ja opettelu on haastavaa.

Jos haluat toteuttaa markkinoinnin automaatiota yrityksessäsi, ota yhteyttä niin keskustellaan mahdollisuuksista.

Menestyksekäs vs epäonnistunut tapa 

automatisoida markkinointia

Menestyksekäs vs epäonnistunut tapa  automatisoida markkinointia

Samankaltaisia:

Kaipaatko tuloksia?

Vauhdita yrityksesi kasvua!
>