digitaalinen markkinointi 2019 Digitaalinen markkinointi

Digitaalisen Markkinoinnin vinkkejä vuodelle 2020

Kakskyt kakskyt on kohta alkamassa ja tulisi miettiä miten teemme markkinointia vuonna 2020. Olemme niin sanotusti lähtötelineissä, odotamme laukausta. Nyt on juuri sopiva aika suunnitella, miten tehostat markkinointiasi tulevalle vuodelle.

Alla olen kerännyt joitain poimintoja omista ajatuksistani.

Google Ads

Google luo Ads alustalle koko ajan uusia ominaisuuksia ja tässä pari poimintaa joita kannattaa kokeilla.

  1. Hintatarjouksen räätälöiminen puheluita varten: Hintatarjouksia kannattaa nostaa mobiilikäyttäjien puhelulaajennuksissa. Näin saat enemmän näyttöjä mainoksellesi ja konversion mahdollisuus paranee.
  2. Tarjous laajennus: Oletko tähän mennessä käyttänyt muita laajennuksia tai vain kirjoittanut tarjouksesi mainoksen kuvaukseen? Nyt on saatavilla tarjouksia varten oma mainoslaajennus jolla saat paremman näkyvyyden tarjouksellesi. Voit määritellä tarjouksen joko euromääräiseksi tai prosentuaaliseksi. Kannattaa kokeilla! 
  3. Google Shoppin mainokset! 🙂 Näitä on jo odotettu tänne meillekin. oletko ensimmäisten joukossa jotka ottavat ne käyttöön?

Tehosta mobiilikäyttäjille suunnattua mainontaa

Vuosien saatossa mobiilikäyttäjien määrä on noussut valtavasti. Oletko ottanut tämän tarpeeksi hyvin huomioon Google Ads strategiassasi?

Mainostajat jotka eivät ota huomioon pöytäkone- ja mobiilikäyttäjien eri  tarpeita vaarantavat ison osan budjetistaan tai ainakin jäävät kauaksi optimaalisesta tuloksesta.

Ota siis käyttöön Google Ads:n parhaat mobiilimainonnan käytännöt.  

Ja muista! Jotta voit ylipäätään tehdä oikeita muutoksia sinulla on oltava konversioseuranta käytössä!
Kokeile uusia mainosalustoja

Testaaminen on digitaalisen markkinoinnin elinehto, joten älä pelkää uusia mainosalustoja.

Olivat tulokset hyviä tai huonoja niin sinä opit markkinoijana ja olet tämän seurauksena parempi mainostaja.

Kokeile alla olevia mainosalustoja ja kehity markkinoijana: 

  • Instagram: Nuorelle, “trenditietoiselle” yleisölle (18 to 24), kokeile vaikka Instagram Stories mainosta.
  • LinkedIn: Kehittää myös koko ajan alustaansa ja kohdennusmahdollisuuksia, toimii parhaiten B2B markkinoinnissa.
  • Pinterest: Visuaalinen naisille tarkoitettu tuote? Kokeile Pinterestiä! 

Luo Monikanava ratkaisuja

Yllä kehotin kokeilemaan uusia mainosalustoja mutta..

Markkinoinnissa yksittäisten toimenpiteiden teho on harvoin niskakarvat nostattavaa ( hyvässä mielessä).

Kokeile uusia markkinointi- ja mainosalustoja mutta älä sorru tekemään tätä yksittäisinä toimenpiteinä.

Luo myyntisuppilo, polku jota pitkin tuleva asiakkaasi kulkee toivottuun suuntaan. Mieti millä tavalla luot ensi kontaktin asiakkaaseen.

Mikä on seuraava Askel?

Luo seuraava looginen etappi ostopolulle. Anna syventävää informaatiota.

Tuo ”Poika” kotiin!

Annettuasi syventävää informaatiota, luo vastustamaton tarjous! Tarjouksen ei tarvitse olla alennus! Älä kuitenkaan sorru vain listaamaan tuoteominaisuuksia.

Kerro miten asiakkaasi hyötyy! Ja anna syy miksi hänen pitäisi toimia.

Mutta ennen kaikkea!

Kysy Kauppaa! Tämä on edellytys myynnissä mutta myös verkkosivulla tai printissä. Ohjaa asiakasta toimimaan, tee se helpoksi. Anna selkeät ohjeet ja kerro mitä tapahtuu.

Yhteenvetona

Rakenna myyntipolku(suppilo) ja käytä eri markkinointialustoja ristiin.

Vaikka näin:

1. Ensi kontakti Linkedin mainoksen tai sähköpostin kautta. 2. ohjaa blogikirjoitukseen joka avaa asiakkaalle tuomaasi hyötyä ( vaikka case esimerkki ). 3. Jälleenmarkkinoi Googlessa ja Facebookissa- ohjaa myyntisivulle.

Ketjujen rakentamisessa vain mielikuvitus on rajana.

Markkinointia Palveluna kokonaisuudessa, rakennamme ja ylläpidämme asiakkaille markkinointisuppiloita.

Miltä sellainen markkinointi tai myyntisuppilo sitten näyttäisi?

Palveluiden tai infotuotteen markkinointisuppilo

Alla oleva markkinointisuppilo on kehitetty lähinnä ”infopalveluiden” tai tuotteiden myyntiin. Suppilo toimii kuitenkin sellaisenaan hyvin monen B2B palvelun tai B2C tuoteen myyntiin.

Pienillä viilauksilla tästä saa toimivan mallin toimialalle kuin toimialalle.

Digitaalinen myyntisuppilo palvelun tai tuotteen myyntiin

Tehosta ostettua digitaalista mainontaasi yhteistyön kautta

Tuntuuko että Digitaalinen Markkinointi tai sen opettelu vie liikaa aikaa ja resursseja? Eivätkö tulokset ole mitä toivot vaikka päällä seisoisi? Voi olla aika ottaa askel taaksepäin ja saada vähän perspektiiviä asiaan.

Lue asiaan liittyviä blogikirjoituksia, kysy vaikka vinkkejä sosiaalisessa mediassa. Jos mieluummin keskityt omaan businekseesi niin pyydä asiantuntijalta apua.

Meiltä saat veloituksettoman GoogleAds tilin auditoinnin. Käymme läpi tilisi ja annamme konkreettisia neuvoja miten voit tätä tehostaa. 

↪️ Tilaa veloitukseton GoogleAds auditointi!

Evenrue Markkinointi on myynnilliseen markkinointiin keskittyvä yritys.
Toimimme Helsingistä käsin mutta tarjoamme palveluita koko Suomeen sekä ulkomaille.
Tällä hetkellä markkinoimme n. viiteentoista eri maahan, neljällä eri kielellä.

Markkinoimme tuotteita 0,5 euroa /kpl maksavista heijastimista, miljoonia maksaviin teollisuuslinjoihin sekä palveluita laidasta laitaan.

Markkinointi PalvelunaHakukoneoptimointiGoogle Ads mainontaFacebook mainontaKoulutukset

>