.st0{fill:#FFFFFF;}

Digitaalisen Markkinoinnin vinkkejä vuodelle 2023 

Miten teemme toimivaa markkinointia vuonna 2023? Olemme niin sanotusti lähtötelineissä. Nyt on juuri sopiva aika suunnitella, miten tehostat markkinointiasi vuonna 2023

Alla olen kerännyt joitain poimintoja omista ajatuksistani.


 

Google Ads

Google luo Ads alustalle koko ajan uusia ominaisuuksia ja tässä pari poimintaa joita kannattaa kokeilla.

  1. Hintatarjouksen räätälöiminen puheluita varten: Hintatarjouksia kannattaa nostaa mobiilikäyttäjien puhelulaajennuksissa. Näin saat enemmän näyttöjä mainoksellesi ja konversion mahdollisuus paranee.
  2. Tarjous laajennus: Oletko tähän mennessä käyttänyt muita laajennuksia tai vain kirjoittanut tarjouksesi mainoksen kuvaukseen? Nyt on saatavilla tarjouksia varten oma mainoslaajennus jolla saat paremman näkyvyyden tarjouksellesi. Voit määritellä tarjouksen joko euromääräiseksi tai prosentuaaliseksi. Kannattaa kokeilla! 
  3. Google Shopping ja Performance max:

    Viime vuoden aikana seurasimme kauhuissamme, miten Google poisti Adsista ominaisuuden toisensa jälkeen. Rajoittaen mainostajan hallintaa ja kampanjoiden läpinäkyvyyttä.

    Silloin emme vielä tienneet, että Google rakensi yhtä mainonnan historian upeimmista tuotteista – Google Ads Performance Max. Suomeksi Maksimitulokset Kampanja.

    Tähän mennessä Googlen Smart Shopping kampanjat ovat olleet verkkokaupan tehokkain työkalu. Mutta uusi kuningas on vallannut kukkulan.

Tehosta mobiilikäyttäjille suunnattua mainontaa

Vuosien saatossa mobiilikäyttäjien määrä on noussut valtavasti. Oletko ottanut tämän tarpeeksi hyvin huomioon Google Ads strategiassasi?

Mainostajat jotka eivät ota huomioon pöytäkone- ja mobiilikäyttäjien eri  tarpeita vaarantavat ison osan budjetistaan tai ainakin jäävät kauaksi optimaalisesta tuloksesta.

Ota siis käyttöön Google Ads:n parhaat mobiilimainonnan käytännöt.  

Ja muista! Jotta voit ylipäätään tehdä oikeita muutoksia sinulla on oltava konversioseuranta käytössä!
Kokeile uusia mainosalustoja

Testaaminen on digitaalisen markkinoinnin elinehto, joten älä pelkää uusia mainosalustoja.

Olivat tulokset hyviä tai huonoja niin sinä opit markkinoijana ja olet tämän seurauksena parempi mainostaja.

Kokeile alla olevia mainosalustoja ja kehity markkinoijana: 

  • Instagram: Nuorelle, “trenditietoiselle” yleisölle (18 to 24), kokeile vaikka Instagram Stories mainosta.
  • LinkedIn: Kehittää myös koko ajan alustaansa ja kohdennusmahdollisuuksia, toimii parhaiten B2B markkinoinnissa.
  • Pinterest: Visuaalinen naisille tarkoitettu tuote? Kokeile Pinterestiä! 
  • TikTok mainonta: Pienen videon suuri vaikutus. Tavoita kohdeasiakkaasi ja saavuta tuloksia nopeasti TikTok mainonnan avulla. Tavoita maailmanlaajuisesti yli miljardi ja Suomessa  noin 1,2 miljoonaa henkilöä maksetun mainonnan avulla.

Luo Monikanava ratkaisuja

Yllä kehotin kokeilemaan uusia mainosalustoja mutta..

Markkinoinnissa yksittäisten toimenpiteiden teho on harvoin niskakarvat nostattavaa ( hyvässä mielessä).

Kokeile uusia markkinointi- ja mainosalustoja mutta älä sorru tekemään tätä yksittäisinä toimenpiteinä.

Luo myyntisuppilo, polku jota pitkin tuleva asiakkaasi kulkee toivottuun suuntaan. Mieti millä tavalla luot ensi kontaktin asiakkaaseen.

Mikä on seuraava Askel?

Luo seuraava looginen etappi ostopolulle. Anna syventävää informaatiota.

Tuo ”Poika” kotiin!

Annettuasi syventävää informaatiota, luo vastustamaton tarjous! Tarjouksen ei tarvitse olla alennus! Älä kuitenkaan sorru vain listaamaan tuoteominaisuuksia.

Kerro miten asiakkaasi hyötyy! Ja anna syy miksi hänen pitäisi toimia.

Mutta ennen kaikkea!

Kysy Kauppaa! Tämä on edellytys myynnissä mutta myös verkkosivulla tai printissä. Ohjaa asiakasta toimimaan, tee se helpoksi. Anna selkeät ohjeet ja kerro mitä tapahtuu.

Yhteenvetona

Rakenna myyntipolku(suppilo) ja käytä eri markkinointialustoja ristiin.

Vaikka näin:

1. Ensi kontakti Linkedin mainoksen tai sähköpostin kautta. 2. ohjaa blogikirjoitukseen joka avaa asiakkaalle tuomaasi hyötyä ( vaikka case esimerkki ). 3. Jälleenmarkkinoi Googlessa ja Facebookissa- ohjaa myyntisivulle.

Ketjujen rakentamisessa vain mielikuvitus on rajana.

Markkinointia Palveluna kokonaisuudessa, rakennamme ja ylläpidämme asiakkaille markkinointisuppiloita.

 

Miltä sellainen markkinointi tai myyntisuppilo sitten näyttäisi?

Palveluiden tai infotuotteen markkinointisuppilo

Alla oleva markkinointisuppilo on kehitetty lähinnä ”infopalveluiden” tai tuotteiden myyntiin. Suppilo toimii kuitenkin sellaisenaan hyvin monen B2B palvelun tai B2C tuoteen myyntiin.

Pienillä viilauksilla tästä saa toimivan mallin toimialalle kuin toimialalle.

 

 

2023 on tekoälyn vuosi

Tekoäly tulee ryminällä-

chatgpt ja muut tekoälysovellukset tulivat suureen tietoisuuteen vuoden 2022 loppupuolella.

Vuosi 2023 tulee kuitenkin olemaan vuosi kun alamme tosissamme käyttämään näitä myös käytännön markkinoinnissa.

 

Tehosta ostettua digitaalista mainontaasi yhteistyön kautta

Tuntuuko että Digitaalinen Markkinointi tai sen opettelu vie liikaa aikaa ja resursseja? Eivätkö tulokset ole mitä toivot vaikka päällä seisoisi? Voi olla aika ottaa askel taaksepäin ja saada vähän perspektiiviä asiaan.

Lue asiaan liittyviä blogikirjoituksia, kysy vaikka vinkkejä sosiaalisessa mediassa. Jos mieluummin keskityt omaan businekseesi niin pyydä asiantuntijalta apua.

Meiltä saat veloituksettoman GoogleAds tilin auditoinnin. Käymme läpi tilisi ja annamme konkreettisia neuvoja miten voit tätä tehostaa. 

 Tilaa veloitukseton GoogleAds auditointi!

 

Samankaltaisia:

Kaipaatko tuloksia?

Vauhdita yrityksesi kasvua!
>