vakava google ads virhe Google Ads

Vakava varoitus Google Ads mainostajille!

Uusien asiakkaiden Google Ads tilien auditoinnin yhteydessä olemme törmänneet vakavaan virheeseen toistuvasti. Tämä siitä huolimatta että suurin osa läpikäydyistä tileistä oli ns. ammattilaisen perustamia.

Vaikka sinulla olisi ulkopuolinen markkinointikumppani et ole välttämättä turvassa.  Tarkista että tämä virhe ei ole sinun tililläsi!

Google Ads Tilin Auditointi

Huomasimme että n. 50% auditoimistamme Google Ads tileistä puuttui konversioseuranta kokonaan!

Ja mikä huolestuttavinta 4/5 näistä tileistä oli ulkopuolisen markkinointikumppanin perustama ja/tai vuosia ylläpitämä.

Tämä on niin oleellinen asia että kategorisesti kieltäydymme tekemästä markkinointia, alustasta riippumatta, jos konversioseurantaa ei ole.

Mieti tätä hetken..Miten voit tietää toimiiko mainontasi hyvin jos et tiedä mistä kaupat tulevat, mihin hintaan millä hakusanalla ja mistä mainoksesta?

Voihan toki olla niin että kauppaa tulee sen verran että markkinointi on kannattavaa. Tarkoittaako tämä sitä että tili on hyvässä mallissa? EI TODELLAKAAN!

varoitus

Tilaa veloitukseton GoogleAds auditointi!

Konversioseurannan tärkeys

Ilman toimivaa seurantaa teet päätöksiä mutu tuntumalla ja täysin pimeässä. Tilannetta voisi verrata siihen että sinulla olisi kymmenen myyjää töissä. Maksat kaikille 3500€/kk palkkaa mutta et seuraa heidän myyntejä!

Voi olla että firmasi tekee kuitenkin voitollisen tuloksen mutta toimiiko se niin tehokkaasti kun olisi mahdollista? EI TODELLAKAAN!

Jos jossain vaiheessa tulos kääntyy pakkasen puolelle, alat miettimään mistä tämä johtuu ja mitä tälle pitäisi tehdä. Onko vika myynnissä vai missä..

Olet täysin pihalla!

Sama pätee Digitaaliseen markkinointiin, älä toimi pimeässä!

Voi olla että yksi mainosryhmä ja pari hassua hakusanaa tekee koko myynnin. Muut mainosryhmää vain polttavat budjettia. Sinun pitää tietää!

Päteekö konversioseuranta vain Google Ads mainontaan?

EI TODELLAKAAN!

Tämä pätee kaikkeen myyntiin ja markkinointiin.

En ole tehnyt tilastoa mutta hyvin monta kertaa olen törmännyt sivustoihin jotka tekevät Facebook mainontaa, mutta sivuilta puuttuu kokonaan konversioseurannan mahdollistava Facebook Pixeli. 

Uskaltaisin jopa väittää että seuranta puuttuu vielä useammin satunnaisesti Facebook mainontaa kokeilevilla yrityksillä.

Yhteenveto:

  1. Yli puolelta auditoimiltamme Google Ads tileiltä puuttui konversioseuranta! ( tarkasti 54,67%
  2. Neljä viidestä tilistä jolta puuttui seuranta, oli ulkopuolisen markkinointikumppanin ylläpitämä tai perustama

Markkinoit tai myyt mitä tahansa, F2F tai verkon kautta, sinulla pitää olla toimiva seuranta.

Ei ole väliä mainostatko Facebookissa, Instagramissa, Linkedinissä, Google Adsissä vai missä.. Ilman seurantaa.. älä mainosta!

Miksi konversioseuranta puuttuu niin usein?

Seurannan asentaminen ei ole hauskinta puuhaa, vie välillä aikaa että saadaan toimimaan kunnolla ja vaatii testausta jotta varmistumme tästä..

Eli aika pitkälti viitsimis / osaamis asia.

Keskiverto yrittäjälle suon tämän mokan. Mutta markkinoijalle joka laskuttaa toista avustaan, ei löydy hyväksyttävää tekosyytä jättää seurantaa tekemättä.

Jos sinulla/ yritykselläsi on Google Ads tili, tarkista onko konversio seuranta kunnossa!

Jos olet epävarma miten, tai haluat vinkkejä markkinointisi tehostamiseksi pyydä meiltä veloitukseton GoogleAds Auditointi.

Käymme läpi tilisi ja annamme konkreettisia neuvoja miten voit tätä tehostaa. 

Tilaa veloitukseton GoogleAds auditointi!

>