Edistynyt google ads strategia Google Ads

3 Varmaa tapaa tienata enemmän Google Ads mainonnalla!

Jos haluat perus vinkkejä tai ohjeita aloittelijalle niin skippaa tämä kirjoitus. Jos taas olet jo tehnyt ”sinun kaupat” Google Ads järjestelmän kanssa niin näillä vinkeillä saat varmasti parannettua tuloksia entisestään.

Keskimäärin Google Ads tuottaa 2 euroa jokaista siihen satsattua euroa kohden. Parhaat kampanjat tuottavat kuitenkin vielä huomattavasti tätä enemmän.

Tuoton maksimointi tapahtuu kuitenkin työn ja osaamisen yhdistelmällä, jos olet valmis näkemään vaivaa ja tekemään extra työtä tuoton eteen niin tässä sinulle.


1. Kirjoita useampia ja parempia mainoksia!

Voittajat näkevät vaivaa..

Enemmän ja paremmin = Itsestään selvyys? Kyllä mutta suuri enemmistö mainostajista käyttää vain yhtä mainosta mainosryhmää kohden. Toiset käyttävät kahta tai kolmea mutta useimmat eivät.

Mainosten kirjoittaminen ja testaaminen kampanjaasi varten on työlästä ja usein tylsää, miten kukaan olettaa että kirjoittaisit kuusi kpl tai useamman mainoksen ja vielä testaat näitä säännöllisesti muuttamalla.

Tämän takia useimmat käyttävätkin yhtä mainosta eivätkä testaa säännöllisesti variaatioita.

Jos tämä toimii niin hyvä niin, mutta se EI OLE OPTIMAALISTA!

Tässä tehokkaampi tapa:

  • Askel 1:
    Kirjoita vähintään viisi mainosta mainosryhmää kohden!
  • Askel 2:
    Tee näistä mainoksista yksilöllisiä käyttämällä eri otsikoita, sanoja ja mainoslaajennuksia. 
  • Askel 3:
    Riippuen budjetistasi ja kävijämääristä kirjoita uusia mainoksia usein.
    Mitä enemmän käytät rahaa mainostamiseen ja mitä enemmän kävijöitä sinulla on sitä tiheämmin tulee mainoksia muuttaa ja testata uusia.

    Aloita kirjoittamalla uusi mainos aina kun mainoksella on 1000 näyttöä.
  • Askel  4:
    Jos mainoksella on matala CTR (alle 5%) eikä konversiot ole päätä huimaavia niin kirjoita uusi tämän tilalle.
    Jos konversiot kuitenkin ovat hyvät säästä mainos vaikka CTR olisikin matala.


2. Tee räätälöity laskeutumissivu jokaiselle mainosryhmälle

Räätälöity laskeutumissivu mainoksille

Älä ole laiska.. Joka mainosryhmälle räätälöity laskeutumissivu..

Vaikka hyvät laatupisteet eivät pelasta huonosti kirjoitetulta mainokselta, niin mainoksien laatupisteet ovat tärkeä osa onnistunutta kampanjaa.

Laatupisteet tulevat seuraavista osa-alueista:

Arvioitu CTR
– Mainoksen osuvuus:
Miten relevantti mainos on verrattuna hakusanaan.
Laskeutumissivu: Miten sivu jolle mainos ohjaa vastaa hakua ja löytyykö sivulta hakusanoja joita mainostat. Miten hyvin sivu konvertoi.

Laatupisteet tarkoittavat halvempia klikkejä jotka taas tarkoittavat parempaa tulosta.

Jättämällä laiskuus taakse ja tekemällä räätälöidyt laskeutumissivut jokaiselle mainosryhmälle parannat kampanjasi tehokkuutta.

Vielä askeleen pitemmälle viet asian jos teet yhden sanan mainosryhmiä. Eli mainosryhmää kohden vain yksi hakusana .. ja arvasit oikein..Tälle oma laskeutumissivu!

Työlästä? Kyllä!
Tehokasta? Ehdottomasti!

Yhden sanan mainosryhmillä on saatu jopa 200% enemmän konversioita, 70% alemmalla kustannuksella!


3. Käytä sosiaalisen median yleisöä ja jälleen markkinoi Google Adsissa

Yhdistä Facebook mainosten voima Google Adsiin

Yhdistä sosiaalisen median ja hakutuloksien voima..

Käytätkin varmaan jo jälleen markkinointia sekä display verkostossa että RSLA hakumainosten muodossa. Jos et niin aloita heti!

Voit toki jälleen markkinoida yleisesti kaikille verkkosivun käyttäjille, mutta onko tämä tehokkain tapa? Ei tietenkään! Et pääse tässäkään niin helpolla. 🙂

Toki jos sivuillasi on vain vähän kävijöitä niin yleinen kaikille suunnattu markkinointi on varmaan paras tapa edetä.

Jos taas sinulla on orgaanista liikennettä ja sosiaalisen median kautta joko maksettuja tai orgaanisia kävijöitä niin voit tehostaa jälleenmarkkinointia seuraavasti:

Facebook mainos + RLSA + UTM koodi

Miksi?

Miksi käyttää Facebook mainoksia? Koska jo vuonna 2015 Facebook vaikutti 52% kuluttajien ostoista! Lisäksi oikein käytettynä Facebook on mainio liidinhankinta kanava B2B yrityksille. 

Miksi siis ET yhdistäisi tätä Google Ads hakumainontaan?

Jos olet lukenut tämän artikkelin tähän asti..

Voit varmaan nähdä mahdollisuudet siinä että yhdistät tiettyyn Facebook julkaisuun tai mainokseen reagoineet, juuri heitä varten kirjoitettuun mainokseen ja laskeutumissivuun..

Älä siis tyydy jälleenmarkkinoimaan vain kaikille Facebookista tulleille kävijöille. Räätälöi omat mainokset sen mukaan, minkä Facebook julkaisun kautta he sivuillesi päätyivät. 

Miten tämä tehdään?

Vastaus on UTM koodi. ( Tähän viestiin ei mahdu tarkemmin miten mutta kysy s-postilla niin voin laittaa tarkemmat ohjeet )

Teet vaikka Facebook mainoksen jolla mainostat kookosöljyä. Voit tämän jälkeen Googlen puolella, RSLA mainoksilla… Kohdentaa samoille ihmisille hakumainoksia.


Yhteenveto

Google Ads on mainio työkalu jolla voi tuoda myyntiä ja asiakkaita yrityksellesi. 

Monet pärjäävät ja saavat alustalla mukavia tuloksia. 
Mutta kaikille ”mukavia” tuloksia ei riitä!

Toiset haluavat moninkertaistaa tuloksensa.
Miten tämä tehdään?

Käyttämällä strategioita ja tekemällä työtä jota muut eivät tee.

  • 1. Enemmän ja parempia mainoksia Vähintään viisi mainosta mainosryhmää kohden.
  • 2. Räätälöity laskeutumissivu mainosryhmille Tai jopa useita yhden sanan mainosryhmiä joille omat sivut
  • 3. Yhdistä sosiaalisen median ja Google Adsin voimat Super tarkka kohdentaminen ja yleisölle räätälöidyt mainokset

Haluatko parempia tuloksia Google Ads mainoksista?
Ole valmis tekemään työtä jota kilpailijasi eivät tee!

..tai kilauta kaverille joka tekee 🙂


>