.st0{fill:#FFFFFF;}

Oletko valmis muuttamaan Google Ads kampanjasi todelliseksi rahakoneeksi? Onnistunut Google Ads mainonta muodostuu testaamisesta ja optimoinnista.

Aina ei kuitenkaan ole niin yksinkertaista hahmottaa mistä ja miten aloittaa.. Olit itse edistynyt markkinoija tai vasta aloittelemassa Google Adsin parissa nämä vinkit ovat testaamisen arvoisia.


Tehosta negatiivisten avainsanojen käyttöä

Negatiiviset avainsanat ovat yksi tehokkaimmista tavoista saada Google ads tilisi tuottamaan enemmän. Monesti kuitenkin negatiiviset avainsanat ohitetaan nopeasti ja jätetään liian vähälle huomiolle.

Niin aloittelijan kuten edistyneemmänkin markkinoijan tulisi käyttää aikaa ja kyllä vähän vaivaa, miettiäkseen negatiivisia avainsanoja kampanjaan.

Miten sitten tämä olisi hyvä tehdä?

Hae negatiivisia avainsanoja samalla prosessilla millä haet hakusanoja. Käytä yhtä paljon aikaa löytääksesi negatiivisia sanoja kun käytät löytääksesi hakusanoja. Tämä on jo hyvä alku.. paitsi teille jotka heitätte pari sanaa lonkalta ja 30s myöhemmin "avot" kampanja on valmis.

Lisää negatiivisia avainsanoja jatkuvasti. Ota säännöllisin väliajoin (kerran viikossa) raportti millä hakusanoilla tai lauseilla kävijät ovat oikeasti hakeneet verkosta klikatessaan mainostasi.

( Valitse kampanja- Avainsanat Hakutermit )  saatat yllättyä miten paljon roskaa sinun kampanjasi syö. Yhden asiakkaan tiliä auditoidessa otimme raportin ja löysimme n. 30 000 hakua jotka kaikki melkein olivat roskaa.. Älä siis jätä kampanjaasi oman onnensa nojaan vaan pura hakutermejä ja lisää niistä hakusanoiksi tai negatiivisiksi jatkuvasti.

Testaa ja optimoi käyttämäsi hakutyypit

Seuraava askel hakusanojen optimoinnissa on testata eri hakutyyppejä. “Laaja Haku”, “Ilmaushaku” ja “Tarkka Haku” kertovat Googlelle miten relevantti hakulause on mainokseesi nähden, ja missä yhteydessä mainoksesi tulisi näkyä.

Google Ads tilisi kampanjat tulisi muodostua strategisesti valitusta yhdistelmästä eri hakutyyppejä. Hakutyypit tulisi valita kampanjan strategian ja tavoitteiden mukaisesti.  

Ajan myötä strategiasi tulee muuttumaan sitä mukaan kun kehität ja optimoit kampanjasi. Esimerkiksi alussa voit käyttää enemmän laajoja hakuja jotta saat volyymia ja voit testata eri hakusanojen toimivuutta ( muista kuitenkin huolehtia negatiivisten hakujen lisäyksestä ).

Vähän myöhemmin alat supistamaan eli otat käyttöön ilmaushakuja sekä tarkkoja hakuja valituille hakusanoille lisätäksesi konversioita.

Voit myös optimoida kampanjasi toisin päin aloittamalla suppeasti tarkoilla hauilla ja strategisesti testata laajentaa hakuja ajan myötä.

Lopputuloksena haluat yleensä kuitenkin kampanjan, jonka avainsanaryhmät sisältävät pienen määrän avainsanoja, strategisesti valituilla haku tyypeillä joilla laajennat tai supistat hakuja tavoitteesi mukaan.

Lisää potkua samalla budjetilla käyttäen pitkän hännän hakusanoja

Toinen tapa optimoida kampanjasi ja varmistua että saat hyvin konvertoituvaa ja asiasta kiinnostuneita kävijöitä on ottaa käyttöön ns. pitkän hännän avainsanoja.

Pitkän hännän avainsanat parantavat kampanjasi tuottoa pienemmän kilpailun ja hyvän konversion myötä. Toki näissä on vähemmän hakuja lausetta kohden joten tämän myötä ovat työläämpiä ja vaativat enemmän ajankäyttöä.

Mutta se että naapurisi on laiska eikä jaksa käyttää näitä hyödyksi ei ole hyväksyttävä syy SINUN laiskuudelle

 

Tarkista avainsanasi ja poista päällekkäisyydet

Kun Google Ads kampanjasi kehittyy ja lisäät avainsanoja on luonnollista että välillä tulee päällekkäisyyksiä.

Google Ads mainonta on huutokauppaa ja jos tarjoat kahdesti samasta avainsanasta, huudat käytännössä itseäsi vastaan ja nostat turhaan omia kulujasi. Tämän takia on hyvä väliajoin tarkistaa että sinulla ei ole turhia päällekkäisyyksiä.

 

Jos haluat keskustella miten parantaa sinun omaa Google Ads mainontaa varaa aika veloituksettomaan sparraus-puheluun!

Klikkaa alla olevaa linkkiä, valitse aika kalenterista ja soitamme sinulle sovittuna ajankohtana.
Varaa aika ! 

Laskeutumissivun merkitys

Laskeutumissivun tulisi olla relevantti ja yhteensopiva mainoksesi ja hakusanan kanssa.

Tämä tarkoittaa että jos joku etsii verkosta vaikka “edullinen hammasharja” hänen tulisi nähdä mainoksesi jossa mainostetaan edullista hammasharjaa ja klikatessa mainosta hänen tulisi päätyä sivulle jossa myydään edullinen hammasharja.

Relevantti laskeutumissivu nostaa mainoksesi laatupisteitä ja siten laskee kulujasi. Mutta tällä on myös toinen jopa tärkeämpi merkitys, relevantti laskeutumissivu nostaa konversioita.

Miten luulet että käy jos hammasharja esimerkissä mainosta klikatessa kävijä olisikin löytänyt itsensä hygienia tuotteita myyvän verkkokaupan etusivulta? Hänen tulisi nyt itse etsiä se edullinen hammasharja + 10 000 tuotteen joukosta.

Mitä luulet, paraniko todennäköisyys että hän ostaa jotain?

 

Hyödynnä jälleenmarkkinointia

Kaikki tiedämme että jälleenmarkkinointi on erittäin tärkeä osa onnistunutta kampanjaa.

Mahdollisuus tuoda takaisin sivustollasi jo käyneet ja yrityksesi jo tuntevat voimakas strategia lisätä konversioita. Ja mikä parasta yleensä pienemmällä kustannuksella kauppaa kohden kun suoraan ensimmäisestä hausta.  

Testaa Display sekä RSLA (Remarketing Lists for Search Ads) kampanjoita jälleenmarkkinoinnissa.

Tarjoa omasta brändistä sekä kilpailijoiden

Tulisiko sinun tarjota oman yrityksesi nimestä? Kyllä! Ehdottomasti sillä jos sinä et niin kilpailija tekevät sen.. Näin varmistat myös että todella näyt hakutuloksissa, sekä orgaanisissa että maksetuissa tuloksissa.

Samalla sinun kannattaa kokeilla tarjota kilpailijoiden brändejä. Todennäköistä on että jos joku etsii kilpailijaasi tai hänen tuotteita hän voisi olla myös kiinnostunut sinun tuotteistasi ( olettaen että nämä ovat jotenkin samankaltaisia )

Ja miten hauskaa ja antoisaa onkaan viedä asiakkaita ja markkinaosuutta kilpailijan nenän alta!


Käytä mainoslaajennuksia hyödyksi

Hyödyntämällä mainoslaajennuksia voit tuoda lisätietoa mainoksiin tarjouksista tai tuotteista.

Voit lisätä sijainnin tai yhteystiedot. Käytä mahdollisimman paljon laajennuksia niin kauan kun ne ovat relevantteja.

Varmista myös että laajennukset “sopivat” yhteen mainoksen sisällön kanssa. Testaa ja löydät omalle kohdalle parhaiten sopivat yhdistelmät.

Laajennuksilla saadaan enemmän ja parempaa informaatiota asiakkaalle, tämä lisää klikkejä ja myyntiä.

 

Käytä maksetun mainonnan tilastoja hyödyksi

Viimeisenä vinkkinä, käytä maksetun mainonnan ponnisteluista ja avainsanoista saatuja tietoja ja tuloksia hyödyksi kun hakukoneoptimoinnissa.

Google Ads kampanjoiden tilastoista näet mitkä kampanjat, avainsanat, sijainnit ja otsikot tuovat parhaat tulokset. Käytä näitä tietoja hyödyksi kun suunnittelet hakukoneoptimointia.

 

Evenrue Markkinointi on myynnilliseen markkinointiin keskittyvä yritys.
Toimimme Helsingistä käsin mutta tarjoamme palveluita koko Suomeen sekä ulkomaille. Tällä hetkellä markkinoimme n. viiteentoista eri maahan, neljällä eri kielellä.

Markkinoimme tuotteita 0,5 euroa /kpl maksavista heijastimista, miljoonia maksaviin teollisuuslinjoihin sekä palveluita laidasta laitaan.

Markkinointi Palveluna – Hakukoneoptimointi – Google Ads mainonta – Facebook mainonta 

Samankaltaisia:

Kaipaatko tuloksia?

Vauhdita yrityksesi kasvua!
>