.st0{fill:#FFFFFF;}

Google Ads Paikalliset Kampanjat 

Paikallisella kampanjalla saavutat liiketoimintasi Offline-tavoitteet ja saat lisää kävijöitä kivijalkakauppaan

Paikallisten kampanjoiden avulla pystyt näyttämään asiakkaillesi tietoja, joiden perusteella nämä voivat löytää lähimmän kauppasi tai saada tietoa mistä voivat ostaa tuotteesi. 


Paikallisten kampanjoiden on tarkoitus olla helppokäyttöisiä ja keskittyä liiketoiminnan offline-tavoitteiden saavuttamiseen. Sinä kerrot Googlelle kauppojesi sijainnit, määrittelet kampanjalle budjetin ja mainosten sisällöt. Näiden tietojen avulla Googlen tekoäly optimoi muun. Koneoppiminen hoitaa hintatarjoukset, mainosten sijoittelun ja sisältöjen yhdistelmät täysin automaattisesti.

Vaatimukset Google Ads paikalliselle kampanjalle

Ehdot

1. Jotta voit käyttää Paikallisia kampanjoita, sinun tililläsi on oltava aktiivisia sijaintilaajennuksia

2. Tai.. yhteistyökumppanien toimipisteet näyttäviä laajennuksia.

3. Kolmas vaihtoehto on, että Google My Business ‑tilisi on yhdistetty Google Adsiin.

Jotta sinulla on oikeus käyttää paikallisia kampanjoita, yhden näistä kolmesta ehdosta on täytyttävä.

Paikallisten kampanjoiden avulla voit yhdistää verkkomainonnan kivijalkakauppaasi

Paikallisten kampanjoiden avulla voit yhdistää verkkomainonnan kivijalkakauppaasi.

Missä mainokset voivat näkyä?

Mainoksiasi voidaan näyttää kaikissa Googlen palveluissa. Näitä ovat esimerkiksi Google-hakuverkosto, Display ‑verkosto, Google Maps ja YouTube. 

Paikallisten kampanjoiden avulla voit yhdistää verkkomainonnan kivijalkakauppaasi

google maps

Paikalliset kampanjat näkyvät google mapsissa. Kun käyttäjä hakee yrityksiä tai sijaintia Google Mapsissa, Google osaa yhdistää yrityksesi sijainnin käyttäjän toimintaansa. Kaikille käyttäjille, jotka ovat lähellä toimipistettäsi tai osoittavat kiinnostusta sen sijaintia kohtaan, voidaan näyttää mainoksiasi.

google hakuverkosto

Google yhdistää mainoksesi hakutermeihin, jotka liittyvät yritykseesi tai sen sijaintiin.

youtube

Google Ads voi näyttää mainoksiasi YouTubessa silloin, kun ne todennäköisimmin aktivoivat potentiaalisia kivijalkakaupassa kävijöitä.

Digitaalinen markkinointi

google dsplay

Mainoksesi voivat näkyä myös Google Display ‑verkostossa. Google Ads optimoi mainosten näyttämisen tavalla, että kauppasi ja tuotteesi saavat mahdollisimman tehokasta näkyvyyttä.

YRITYSPROFIILI

Paikallisten kampanjoiden avulla voit korostaa yritysprofiilisivullasi kivijalkakaupan tuotteita, sijaintia tai vaikka tarjouksia. 

gmail

Paikallisten kampanjoiden mainoksilla voit tavoittaa mobiilikäyttäjiä myös Gmailin kautta. Tämä muoto on tällä hetkellä käytettävissä vain paikallisia laajennuksia sisältävissä Paikallisissa kampanjoissa.

Paikallisen kampanjan luominen

Miten luot paikallisen kampanjan?

1. Siirry Google Ads tilillesi.

2. Päävalikosta siirry "kampanjat" ja tämän jälkeen paina plusmerkkiä ja valitse "uusi kampanja".

3. Valitse kampanjavalikosta "paikalliset käynnit kivijalkakaupassa".

4. Seuraavassa kohdassa valitse "Google my Business" jos haluat mainostaa omia liikkeitäsi.

5. Valitse "yhteistyökumppanien toimipisteet", jos haluat mainostaa kauppoja, joissa tuotteitasi myydään.

6. Valitse kampanjavalikosta "paikalliset käynnit kivijalkakaupassa"

7. Tietenkin uudelle kampanjallasi on myös järjestettävä nimiäiset. Anna kampanjallesi nimi.

8. Lisää mainosmateriaali. Pakollisia kohtia ovat: otsikko, kuvaus, toimintakehotus, lopullinen osoite ( url )

Otsikossa saa olla enintään 30 merkkiä ja kuvaukseen voita käyttää enintään 60 merkkiä, toimintakehotuksen raja on enintään 11 merkkiä. Voit kirjoittaa jokaista viisi eri vaihtoehtoa joita koneoppiminen yhdistää ja yrittää löytää mahdollisimman toimivat yhdistelmät.

9. Kuvat ja logot kohdasta voit valita ja ladata mainosten yhteydessä näytettävät kuvat ja logot. Kampanjassa on oltava vähintään yksi kuva, jonka kuvasuhde on 1,91:1, ja yksi logo, jonka kuvasuhde on 1:1. Kuvia saa olla enintään 20kpl kampanjaa kohden. Kuvamuotoina hyväksytään tavalliset jpg ja png kuvat.

10. Lisää video, videon on oltava vähintään 10 sekunttia pitkä. Lisää YouTube videon osoite.

Paikallisen kampanjan asetukset

11. Valitse kieli, eli minkä kielisille käyttäjille mainostasi näytetään.

12. Hintatarjous: Oletuksena kampanjassa on "maksimoi konversioarvo" tarjous. Tämä tarkoittaa, että järjestelmä pyrkii tuottamaan sinulle mahdollisimman suuren konversioarvon määrittelemäsi päiväkohtaisen budjetin rajoissa. Voit määritellä eri konversioille eri arvot jolloin tämä huomioidaan konversioiden prioriteetissa.

13. Keskimääräinen päiväbudjetti: voit määritellä minkä verran maksimissaan kampanja kuluttaa vuorokautta kohti.

14. Seurantaparametreja voit lisätä "lisäasetukset" kohdassa.

15. Klikkaa alareunasta "Tallenna ja jatka".

Kampanjasi on nyt valmis.

Voit rauhassa odottaa ja rasvata ovipumpun valmiiksi, lisääntynyttä käyttöä ajatellen.

Ota yhteyttä ja pyydä tarjous. Tarjouksen yhteydessä saat veloituksettoman Google Ads tilin auditoinnin. 

VAROITUS: tulokset voivat saada tanssijalan vispaamaan.

Samankaltaisia:

Kaipaatko tuloksia?

Vauhdita yrityksesi kasvua!
>